De ce nu este bine sa mergi cu masina pe rosu?

De cate ori nu ni s-a intamplat sa mergem cu nivelul de combustibil la limita? Este o situatie foarte comuna, dar daca devine o obisnuinta, putem sa generam probleme destul de grave la masina. De cate ori nu am vazut becul rosu de combustibil aprins, dar am continuat sa mergem bazandu-ne pe masina. Masina poate functiona cu un nivel scazut, dar in acest caz va consuma mult mai mult, pentru ca motorul va fi fortat.
In plus, pe peretii rezervorului se vor forma vapori. De asemenea, o problema care apare din cauza nivelului scazut de combustibil este depunerea de reziduuri pe fundul rezervorului. Oricat de scumpa ar fi benzina, ea contine impuritati care se vor strange la fund si inevitabil vor fi trase de pompa si bagate in circuit.  Risti astfel sa strici si pompa, dar si injectoarele. Daca patesti acest lucru apeleaza un serviciu de tractari auto Bucuresti pentru a iti tracta masina, pentru ca in cazul in care vei continua sa circuli risti sa strici iremediabil masina.
Incearca sa alegi combustibil de calitate si sa alimentezi de la benzinarii cunoscute si nu de la orice benzinarie.  Masina este dotata cu filtre care sunt menite sa impiedice patrunderea acestor impuritati, insa intotdeauna este mai bine sa previi decat sa combati.
Cu un nivel scazut de carburant risti sa strici si pompa. La anumite masini pompa este in carburant, dar daca avem foarte putin in rezervor ea va depune un efort mult mai mare pentru alimentare si impingerea combustibilului in circuit.  
O alta situatie neplacuta generata de nivelul scazut de carburant este chiar sa ramanem cu masina in drum. De multe ori reusim sa anticipam cat mai poate merge masina pe rosu, dar obisnuim sa exageram si se mai intampla sa gresim predictiile. Si astfel ne trezim ramasi in mijlocul drumului, in pana de benzina sau motorina. Este destul de stanjenitor, deci incearca as eviti astfel de situatii. Ia in calcul si distanta pe care o ai de parcurs pana la benzinarie. Si daca mai avem de-a face si cu o vreme capricioasa, gandeste-te cum ar fi sa ramai inzapezit si sa nu ai destul combustibil pentru a te incalzi.
Si daca tot am ajuns la subiectul vreme rece, un nivel scazut de carburant pe timp de iarna poate fi destul de problematic. Apa formata din condens poate ingheta sau se poate acumula in rezervor. Astfel, vei avea probleme la plecarea de pe loc.
Oricum, la un moment dat va trebui sa alimentezi. Deci nu trage de timp pentru ca economisesti doar iluzoriu. Banii pe care ii vei da sunt aceeasi in final. Ba chiar vei fi nevoit sa scoti o suma mai mare din buzunar, in cazul in care produci si daune masinii din cauza lipsei de carburant.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *